Les xarxes socials

Personalment, sóc bastant fan de les xarxes socials, les quals considero que totes elles són una moda. Si bé en el seu moment la majoria utilitzava Fotolog i MSN, els quals ja han pràcticament desaparegut, actualment les xarxes socials que més destaquen són el Facebook i el Twitter. El que sí està clar és que la gent sempre ha necessitat estar en contacte amb altres persones, sentir-se part d’un col·lectiu i participar i dir la seva sobre un producte o una informació. Des de la dècada dels noranta, que és quan la xarxa guanyà en densitat, la gent utilitza molt sovint Internet per relacionar-se.

Fa uns anys em connectava pràcticament cada dia al MSN per parlar amb les persones agregades, en les quals també hi havia gent de la resta d’Europa, que vaig conèixer durant les meves dues estades a Anglaterra. A part del MSN, també compartia Fotolog amb un amic i, de tant en tant, o ell o jo publicàvem alguna fotografia acompanyada d’un text. Era com un repte arribar a obtenir els 20 comentaris a cada entrada, la xifra màxima possible. Confirmo el que he dit al paràgraf anterior, ja que la primera xarxa social la vaig usar fins a l’any 2008, mentre que la segona la vaig apartar un any més tard.

Llavors, la meva xarxa principal ja va passar a ser la del Facebook. Ara ja no l’utilitzo amb la mesura que ho feia abans. De fet, havia pensat tancar-me’l i, si encara no ho fet és perquè és una eina molt útil per a comunicar-se, amb la gent de classe, per exemple, amb qui compartim un grup privat.

Aqusta és la foto de perfil que tinc a les meves dues xarxes socials actuals: Facebook i Twitter. Uns mesos abans us hagués recomanat que anéssiu en aquest bar tan acollidor de Girona, el qual estava ambientat en una biblioteca. Malauradament, va tancar fa un temps.

La xarxa social que més m’agrada i  consulto actualment és la de Twitter, on estic registrat des del 7 de gener de l’any passat. Com que m’agrada escriure, allà comento coses que em passen o que veig, de tant en tant, a la meva vida quotidiana. També, és clar, envio missatges i em comunico amb els meus followers. A més, com que sóc amant del món del futbol, quan juga el Barça sempre faig comentaris a la Transmissió d’en Puyal de Catalunya Ràdio (@LaTdp). Tot i que fa poc més d’un mes que he sobrepassat la barrera dels 1000 tuits, del que més em serveix el Twitter és d’estar ben informat, d’assabentar-me de les notícies més fresques i de llegir diferent articles que m’interessen.

@albertalegri

3 comentaris

Filed under Uncategorized

3 responses to “Les xarxes socials

  1. Mireia

    M’ha agradat l’entrada! 🙂
    Igual que tu, des de fa més o menys un any m’he decantat més cap al Twitter i he anat abandonant bastant el facebook. Ara només l’utilitzo per parlar amb la gent, a través del xat o amb missatges privats, però pràcticament no publico res al mur. A més, moltes de les coses que solia llegir abans al facebook, com notícies o altres articles, ara ho tinc al twitter. El facebook em continua agradant, però trobo que amb aquesta xarxa social cada cop tens menys privacitat i els canvis que han anat fent en els últims mesos són poc desitjables. A part de llegir articles de futbol i estar informat, segueixes gent de fora, amics i gent famosa? Jo ho faig i em va molt bé per aprendre sobretot expressions col·loquials i slang!

    • Ei, Mireia!

      Sí que segueixo alguns famosos que tuitegen anglès. I la veritat és que, sense voler, quan llegeixo els seus tuits, moltes vegades acabo rastrejant a la xarxa expressions en la seva llengua que, fins llavors, no coneixia.

  2. No tanquis el Facebook, home. Saps que hi ha molts grups que són útils per aporendre llengua? Tot i que no estiguis tota l’estona mirant-los, les publicacions que fan solen ser molt interessants. N’he mencionat algunes a la meva entrada!

    Jo no utilitzo Twitter, creus que és útil per poder aprendre cap aspecte relacionat amb la llengua? Aviam si m’animo i m’enganxo en aquesta xarxa també.

    Sara

Deixa un comentari